neděle 17. října 2010

dneska jsem měl auto - nakupovací den

Občas tu zmíním svoji Olinu, je to 7 let stará oktávka 1.9 TDI, kterou mám od funglovky a mezitím jsem na ní najezdil asi 212.000 kilometrů.

Před 10 dny jsem zjistil, že jsem zapomněl jít na technickou prohlídku asi před 20ti tisíci km nebo před 3 měsíci.

I když jsem měl od poslední výměny oleje jen asi 35.000 km, standardně mám long life interval 50.000, nakoupili jsme Castrol Edge (tuším 5W-30) LongLife za neuvěřitelných asi 260 Kč/litr (škodovka ho stále prodává za asi 8 stovek) a vyjeli jsme do servisu.

Byla to chvilka, konečně se dostávám k pointě, i když teď zjišťuji, že je trapná :o)

Zjistil jsem, že mám 7 let staré stěrače, vždycky jsem měnil jen gumičky. Tudíž moje zkušenost z podzimních dnů je šílená - mastné fleky na předním skle, neustálé zkoumání, co to přede mnou jede, atd... Proto jsem se zrovna dneska rozhodl, že si koupím nové stěrače.

Vyjeli jsme do Olomouce - Hejčína ke starému prodeji autodílů, chvíli se pobavili s prodavačem, který měl 2 typy stěračů - Valeo a cosi jiného, za stejnou cenu a nakonec koupili to "cosi jiného".

Rozdíl je obrovský, stěrače stírají, konev šetří vodou. Ne, prostě to perfektně funguje, přední sklo je perfektně čisté.

Nakonec tedy rada pána z auto-dílů: neměňte gumičky a kupujte stěrače. Měnit gumičky nemá význam. Taky často oplachujte přední sklo, protože stíráním hrubé špíny se ty stěrače rychle zničí.

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me