neděle 24. října 2010

jak vyhrát aukci na Aukru?

Dneska se mi podařilo vyhrát další aukci na aukru a to přesně způsobem, o jaký jsem se snažil, takže vám popíšu modelovou situaci, jak přesně by to mělo fungovat.

V jednom ze svých předchozích postů jsem psal, že jsem si koupil domácí pekárnu chleba. Po udělání druhého bochníku mi došlo, že potřebuji kráječ na chleba, nožem se to krájí dost blbě.

Takže jsem se podíval na aukro, jaké aukce na kráječe tam teď probíhají. Mají na to speciální rubriku, takže se to dobře hledá.

Našel jsem si tam jeden s cenou cca 200 Kč, který končil za několik hodin. Technicky mi vyhovoval, byl to elektrický kráječ, dal se sklopit, dokonce už měl asi 4 příhozy, tzn. splňoval moje požadavky a nešlo o nějakou "sračku", přihazovali i ostatní.

A teď pozor - není nutno hned přihazovat - tím vyprovokujete ostatní, že o zboží máte zájem. Neosvědčila se mi taktika toto dělat, lepší je vyčkat do konce a zaútočit. Druhou stranou mince je, že u "horkého" zboží, což není případ kráječe chleba, ale to dopředu nevíte, takhle bude vyčkávat víc kupujících, dokonce na to existují specializované servery, které na poslední chvíli přihodí za vás.

Dal jsem si tedy aukci do sledování a pro jistotu si ještě poznamenal čas konce aukce.

Mezitím jsem šel na zboží.cz, dal si vyhledat kráječe na chleba a zjistil, že mechanické se pohybují, resp. začínají pohybovat od 340 Kč a elektrické jsou kolem litru.

Stanovil jsem si tedy maximální cenu, kterou jsem za kráječ ochoten zaplatit na 500 Kč. Poštovné na aukru od prodejce činilo 70 Kč, proto jsem byl připraven přihodit na 430 Kč.

Přišel okamžik konce aukce, k počítači jsem došel cca 4 minuty před koncem (tahle informace se píše přímo na aukci). Z předchozích aukcí už vím, že číslo minut klesá, poslední je "1 minuta", poté už se objevuje jen "méně než minuta". Důležité je odhadnout okamžik, kdy text přeskočí na "méně než minuta" a od té chvíle máte posledních 60 sekund. Dobré je ještě v době "1 minuta" zobrazit na počítači hodiny se sekundami tak, že 2x kliknete na datum na dolní liště, začnete mačkat F5 a odhadnete, kdy přesně tam skočí "méně než minuta". Toto děláte z důvodu, že čas ve vašem počítači je jiný, než jaký má aukro, což je pochopitelné. Mezitím se ještě v době "x minut" nalogujte, ať se v posledních sekundách nemusíte přihlašovat.

Můj postup je takový, že sleduju hodiny a cca 15 sekund před koncem aukce přihodím, ona je tam ještě potvrzovací obrazovka, aukro občas bývá přetížené, takže 15 sekund je tak akorát.

Například dneska se mi podařilo přihodit v poslední sekundě, nikdo už neměl šanci :o) I když doufám, že jsem tím aukro nezmátnul, protože doteď mi nepřišel mail, že jsem aukci vyhrál, i když jsem v ní uveden jako výherce.

Ale pozor na to, že pokud budete kupovat nějakou žhavou komoditu, podobný postup aplikuje víc kupujících a budou rozhodovat sekundy, popř. milisekundy. Pokud proti vám bude stát profi přihazovací server, je to těžké, ale rozhodně ne prohrané. I tyto servery přihazují v posledních sekundách a netrefí se do úplně poslední milisekundy, popřípadě nepřebijí vaši maximální cenu.

Důležité také je, že nepřihodíte pětikačku nad aktuální cenu, protože z principu aukro zobrazuje jen příhoz těsně nad aktuální cenu a je možné, že kupující, kterého chcete o pětikačku přebít, má ve skutečnosti přihozeno podstatně více a vy ho tudíž nepřebijete. Proto je nutno stanovit si svoji maximální cenu a tu tam v poslední chvíli naprat děj se co děj.

V mém případě to tedy znamenalo, že cena kráječe byla v poslední minutě na 225 Kč, ale kupující měl přihozeno asi až do 245 Kč. Já jsem přihodil maximální cenu 430 Kč, ale výsledná cena byla 250 Kč, tudíž jsem ho přebil o pětikačku a aukro mi pohlídalo, že neplatím celých 430 Kč.

Jen pro úplnost - kdyby někdo náhodou v posledních sekundách přihodil třeba na 300 Kč a předběhl mě, vyhrál bych tu aukci také já na 305 Kč, tzn. aukro by cenu navyšovalo až do mých maximálních 430 Kč.

Takže toto je část mé taktiky, přeji pěkné adrenalinové přihazování a počítejte s tím, že ani tento postup vám neumožní vyhrát všechno. Jen skoro všechno :o)

btw podobná problematika se probírá v diskusi na aukru tady...

3 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

používám pro aukro www.vyhrat-aukci.cz s timto jsem zatím neprohál :)

Anonymní řekl(a)...

Ano, také bych řekla, že tento adrenalinový způsob vyhrávání aukcí je jen pro ,,fajnšmekry" co mají čas si to hlídat. A když budu mít já přihozeno přes vyhrát-aukci, tak vy stejně prohrajete :-D protože já tím uměle cenu nenavyšuji...vy mě jenom nevidíte a přihodí mi to automaticky pár vteřin před koncem. Asi to nevnímá rozdíl v času v mém počítači a aukro časem, protože jsem zatím vždy vyhrála :-) já jen tak, že tato taktika vyhrávání aukcí je poněkud nevyhovující

bb99 řekl(a)...

kotě, tohle je 4 roky starej příspěvek ... v té době žádný "vyhrát-aukci" neexistovalo, teď jsou i aplikace na mobilech, který to hlídají ... takže asi takhle :) ale díky za update :)

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me