sobota 23. října 2010

moje nová domácí pekárna MOULINEX Home Bread OW 200030

Před nedávnem jsem se rozhodl, že si pořídím domácí pekárnu. Vedlo mě k tomu zjištění, že se mi častoDSC00296 nechce do obchodu pro pečivo, přitom mi známí několikrát potvrdili dobré zkušenosti s pečením chleba.

Na webu jsem si potvrdil hlavní výhody domácích p      ekáren - ingredience můžete mít připravené doma, nekazí se a příprava chleba narozdíl od běžné trouby spotřebuje mnohem méně energie. To byly hlavní důvody, proč jsem se rozhodl do toho jít. Líbilo se mi i to, že pekárna disponuje funkcí odloženého startu, což používám už na pračce a je celkem příjemné nastavit si na ráno čerstvě upečený chleba.

Co dál? Nikdo neporadí, kDSC00297terá je nejlepší a nejsem zrovna typ, který sáhodlouze studuje diskuse na webu, co je lepší, co je nejlepší a co nejhorší :o) Zašel jsem tedy do obchodu, jednu levnou pekárnu jsem si tam vyhlídnul, nechal si od paní prodavačky vysvětlit, jestli je špatná nebo ne (jsem zvědavý, kdy kamenné obchody začnou tyhle parazity, kteří nakonec nakoupí na internetu eliminovat) a nakonec jí zdvořile poděkoval, že si to ještě promyslím.

Los tedy padl na MOULINEX pekárnu Home Bread OW 200030, DSC00295výběhový model, ale to nevadí, protože pečení chleba není zrovna obor, který se v posledních letech dynamicky vyvíjí :o). V kamenném obchodě byla za cca 1800-1900 Kč, zadal jsem si tedy do zbozi.cz její typ - nebojte se kliknout na odkaz, opravdu se vyplatí používat portál zboží.cz a kliknout na "seřadit od nejlevnějšího" - a vybral jednu z nejlevnějších za asi 1399 Kč, objednal a nechal si poslat na dobírku (poštovné bylo za 150 Kč). Úspora proti kamennému obchodu byla asi 300-350 Kč, což je v tomto případě plných 20 procent.

Pekárna přišla asi poDSC00299 2 dnech, hned jsem ji vybalil, už předtím jsem totiž v lidlu koupil směs na pečení chleba (za 34 Kč na 2 chleby) a pustil se do "pečení".

Trošku jsem studoval návod, měl jsem jediný problém, jak vytáhnout vaničku, ve které se chleba peče, ale i s tím jsem si za pomoci návodu poradil. Dělá se to prostě tak, že chytíte držadlo vanička a táhnete ho nahoru. Chvíli to nejde, ale nakonec to pustí :o)

Takže jak dál? Nalil jsem 350 ml vody, do ní půlku sáčku z Lídlu, nenechal se zmátnout tím, že na sáčku psali - doba přípravy jen 3 minuty - a nastavil na pekárně "standardní prDSC00298ogram", tzn. 750g, doba přípravy i s pečením 3:18 a nějakou prostřední propečenost.

Poté jsem troubu pustil.

Začala připravovat těsto, zpočátku jsem z toho byl nervózní, zvlášt když se těsto drželo jen v jednom rohu vaničky a rýpal jsem do toho vařečkou, aby se těsto odlepilo. Pak to začalo kinout, ale ani po 2 hodinách se těsto nijak neměnilo, nakonec ale začalo přímo ďábelsky narůstat .o) a je nutno říct, že v poslední hodině DSC00300z toho fakt vznikl chleba.

Hned večer jsem si ukrojil, teplý byl super, moc jsem si pochutnal. Vydržel mi asi 2-3 dny, ani po té době nebylo poznat, že by byl špatný nebo starý. Nejlepší byl hned po upečení, ale myslím, že 5 dní úplně v pohodě vydrží.

Otázkou je, jak dlouho mě to bude bavit, ale myslím, že několik měsíců s pečením vydržím. Důležité je mít doma připravené zásoby směsi na přípravu chleba. Kolega mi poradil, že např. v Kauflandu prodávají taky dobré ingredience, ale zatím mi stačí ty z Lídlu.

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Kynout s měkkým "i" je fakt pecka...

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me