neděle 16. března 2008

zajímavé - přestupkové řízení versus osoba blízká


Tento příspěvek není návodem, jak neplatit pokuty, ale je publikován jako zajímavost od jednoho čtenáře tohoto blogu ( kdyby v tom chtěl někdo šťárat, tak dopředu říkám, že jeho totožnost neznám ).

Možná mě jen trošku mrzí, že jsem dnes zaparkoval v poloprázdné ulici v tzv. Modré zóně na pražských Vinohradech ( btw dnes je neděle ) a podle lístečku za stěračem jsem po návratu zjistil, že už po 10 minutách mě nějaký policista pokutoval. Zůstává mi rozum stát nad tím, proč mi někdo dává pokutu za parkování na poloprázdné ulici a to ještě s číslem, které říká, že bydlím cca 300 km od Prahy a tudíž mi může činit určité obtíže se dostavit k podání vysvětlení.

Zde je email od onoho čtenáře:
Takze prinasim nejake info, omlouvam se za detailni popis, ale je to i pro me, abych v tom mel casem jasno :o)

1] 13:15 prichod na policii
2] 13:20 pani policistka se me zeptala, jestli jsem si vedom, ze jsem zaparkoval v obytne zone, kde je zakaz stani, tak jsem ji rekl, ze jsem to nebyl ja, ale osoba blizka.
3] zeptal jsem se, zda napsali do protokolu, ze Podani vysvetleni zacalo ve 13:20, tak mi rekli, ze ano
4] prisel tam nejaky chlap a ptal se me, zda jsem si vedom zmeny pravidel od 1.7., tak jsem rekl, ze ano ... a zacali mi ukazovat znacku, kterou jsem porusil ( Zakaz stani v obytne zone, btw vite o tom, ze se tam nesmi stat? )
5] dali mi podepsat papir, Pouceni o moznosti odepreni podani vysvetleni z duvodu oznaceni osoby blizke, kam jsem napsal, ze mi ten papir dali az po ukonceni podani vysvetleni, tedy ve 13:25 ( coz podle zakona cini prestupkove rizeni neplatnym )
6] prisla uplne jina zenska a zeptala se me, zda jsem ochoten zaplatit 200 Kc, rekl jsem ji, ze jsem to nebyl ja, takze ji nemuzu platit pokutu ( btw ty 2 kila bych ji dal, ale vsadim se, ze by mi pak strhli bod )
7] nakonec mi dali podepsat protokol, kam jsem napsal, ze to byla osoba blizka, jejiz totoznost znam, ale odmitam podat vysvetleni, dal jsem tam napsal, ze prohlasuji, ze mi bylo dano Pouceni o moznosti odepreni podani vysvetleni az po ukonceni podani vysvetleni.

K ujasnění situace podotýkám, že se reakce na tuto epizodu byla nulová, tzn. policie ani nenapsala, že případ odkládá, ke stržení bodů nedošlo.

TIP: celá tato situace je dále v textu zakreslena pomocí UML :o)
-------------------------------------následuje pár teoretických příprav:
http://auto.idnes.cz/novy-silnicni-zakon-rodinu-udavat-nemusite-feb-/automoto.asp?c=A060516_180859_automoto_fdv
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006061803
http://www.chomutov-mesto.cz/vismo/dokumenty2.asp?u=5245&id_org=5245&id=91549&p1=0&p2=&p3


200/1990 Sb.
ZÁKON
České národní rady
ze dne 17.května 1990
o přestupcích
§ 60
Podávání vysvětlení

(1) Každý je povinen podat správním orgánům nezbytné
vysvětlení k prověření došlého oznámení o přestupku; podání
vysvětlení může být odepřeno, jestliže by takovým osobám nebo
osobám jim blízkým (§ 68 odst. 4) hrozilo nebezpečí postihu za
přestupek, popřípadě za trestný čin nebo by porušily státní nebo
služební tajemství anebo zákonem výslovně uloženou nebo uznanou
povinnost mlčenlivosti.
§ 68

(4) Osobou blízkou se rozumí příbuzný v pokolení přímém,
osvojitel, osvojenec, sourozenec a manžel; jiné osoby v poměru
rodinném nebo obdobném se pokládají za osoby sobě navzájem blízké
jen tehdy, kdyby újmu, kterou utrpěla jedna z nich, druhá právem
pociťovala jako újmu vlastní.

-------------------------------------a nakonec, jako bombónek, trocha UML :o)
neboť jak říká můj nadřízený, dávej to UML kam to jen jde ;o)




Nábor do Policie České republiky

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me