sobota 29. března 2008

k psaní některých příspěvků používám Microsoft Live Writer

Vždycky jsem přemýšlel o tom, jak udělat, abych mohl příspěvky do blogu psát offline a pak je uploadnout na server. To bylo možná i jedním z důvodů, proč jsem zvolil spíš řešení Blogger a ne nějaký blog.cz nebo bloguje.cz, protože u něj je větší pravděpodobnost, že někdo něco udělá.

 

Samozřejmě jsem měl představu něčeho, kam si stáhnu celý blog, budu ho mít uložený nejlépe lokálně a jakoukoliv změnu do něj udělám, ta se i promítne na web.

Realita Windows Live Writeru je trošku jiná. Umožňuje přístěvek napsat téměř ve reálném režimu (wisiwig?), ale na jednotlivé posty je pohlíženo jako na samostatné jednotky a nikde není vidět celý blog.

K záměru psaní offline to však plně postačuje, i stažení designu blogu je celkem příjemná věc, více viz přiložený screenshot.

Upřímně řečeno, před nedávnem jsem jednu kamarádku učil blogovat na bloggeru, který je kompletně v češtině a pokud chtěla využit něco jiného, než standardní plain font, bylo to utrpení.

Sice jsme se k tomu nedostali, ale věřím, že Live Writer by byl tou správnou volbou.

Další fíčury tohoto nástroje jsou:

- možnost nastavení více blogů a postování příspěvků na více míst současně
- vkládání tabulek, obrázků, videí, linků, atd...
- (btw vložil jsem do tohoto postu obrázek přes CtrlC CtrlV, tak jsem zvědavý, jestli se tam dostane nebo ho budu muset zase uploadovat růčo)
- umí to i nějaké plug-iny, ale to jsem zatím nezkoušel.

Jinak je to ale pohodlný nástroj, doporučuji k vyzkoušení :o)

EDIT: takže když tam vložím obrázky, nejde udělat post na web, asi si budu muset stáhnout novější verzi...

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me