neděle 30. března 2008

hit pronajímání bytů - Smlouva o nájmu versus Smlouva o podnájmu

NOVINKA: texty smluv jsou dostupné před Google Documents, link v příspěvku nájemní smlouva, podnájemní smlouva a podobné úskoky

Jedna z mých kamarádek, která má zálibu v kupování bytů a jejich následném pronajímání, mi poradila svůj tip, který prosazuje Maxima reality pro své klienty, mezi něž ona pravděpodobně patří.

Tento tip spočívá v tom, že se s cizím nájemníkem neuzavírá standardní nájemní smlouva, ale podnájemní smlouva. Největším benefitem z tohoto postupu je to, že pokud se vám nájemník znelíbí, můžete se ho velmi rychle zbavit. Sice nejsem úplně v obraze, ale co jsem zachytil, jde snad jen o několik dní výpovědní lhůty.

Negativem tohoto řešení je to, že pokud jste majitelem bytové jednotky nebo nemovitosti, nemůžete uzavírat smlouvu o podnájmu. Tu může uzavírat jen někdo, kdo není přímým majitelem a má to od někoho ( zřejmě tedy od vás ), pronajato.

Vyřešit to lze třeba tím, že byt pronajmete rodičům nebo nějakému rodinnému příslušníkovi za nějaký měsíční bakšiš a ten to dále pronajímá, resp. děláte to vy jeho jménem.

Obzvláště výhodné pro tento postup je možnost využít téměř bezplatného účtu od mBank, máte oddělené účty, nikomu to nevadí, lze transferovat i dispoziční práva. Pokud to někdo chce využít, napište mi o moje klientské číslo, mám z toho nějaké bonusy, tak se pak můžeme šábnout :o))

Mě osobně se na tom nelíbí to, že každý rok zápasím s daňovým přiznáním a kdybych do toho měl zpracovávat ještě takovéto vyfikundace s "osobou blízkou", asi se mi to nevyplatí komplikovat. Jen jednou jsem měl problém s nájemnicí, ale to bylo provázeno i tím, že neměla peníze na zaplacení nájmu, takže v kombinací s mým přesvědčovacím smyslem jsem to vyřešil i bez podnájemní smlouvy jejím okamžitým odchodem.

Ale beru, že to nemusí být pravidlem a když se nájemník kousne ( jakože může ), je velmi těžké ho vypudit...

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me