středa 17. listopadu 2010

je libo saunu?

Za poslední měsíc jsem byl asi 10x v sauně. Koupil jsem si člensví v Balance klubu v BB Centru v Praze, tak se to snažím využít.sauna-zdarma-v-aquapalace[1]

K dispozici je tam několik druhů saun, začnu podle obtížnost,  resp. teploty, což si myslím je hlavní kritérium.

Nejhorší a zároveň ta, kterou navštěvuji nejčastěji, je Finská sauna. Je umístěna v hlavním saunovém lobby :o) a obvykle v ní absolvuji 2 nebo 3 cykly během jedné návštěvy. Nutno říct, že poprvé tam vydržím asi těch 10-15 minut, ale prozatím se mi nepodařilo zjistit, jak dlouho trvají přesýpací hodiny v sauně umístěné. Takže tam poprvé vydržím celý cyklus přesýpacích hodin, podruhé uteču tak centimetr před koncem :o) Pokud tam půjdete, můžete si ještě regulovat obtížnost tím, na jaký “schod” si sednete. Pokud zůstanete dole, je to jednodušší, protože jak známo, teplý vzduch stoupá nahoru. Já osobně volím polohu ležmo na nejvyšším schodu, občas si i sednu, ale ležení je pohodlnější. Občas není špatné nalít odměrku vody na vytápěcí kamna, sice nevím, k čemu je to dobré, ale prostě se to dělá.

Druhá nejobtížnější je Japonská sauna. Tahle je nejmíň využívaná, protože je umístěná na střeše Balance klubu a musí se do ní chodit přes venkovní terasu, navíc o téhle sauně málokdo ví. Původně jsme si mysleli, že je obtížnější než Finská sauna, ale jednoho dne jsme to s kolegou porovnali a Finská je horší :o) V podstatě je úplně stejná, jen je nastavená na nižší teplotu a je celkově menší. Výhodou je, že tam málokdy někoho potkáte :o) což se může hodit v některých speciálních případech.

Nakonec tam ze saun ještě zbývá Soft sauna, ale to je sauna pro staré báby :o) Jednou jsem tam páchnul a hned jsem vylezl. Je to prostě volba pro holky, které si jdou pokecat, tak tam asi mají příležitost, teplotu má nastavenou dost nízko, je tam prostě jen teplo.

Úplně poslední volbou je pára, neboli teplá mlhová lázeň. Do páry chodím taky :o) takže provedu 2 cykly Finské sauny a nakonec si dám jednu páru. Tam je to nějak naopak, protože když sedíte dole, zpod sedačky tam fouká horký vzduch, já tam navíc chodím v prostěradlové sukni :o) foukalo mi to pod ni a bylo to dost nepříjemné. Proto nejraději sedávám nahoře. Někdo tam občas i lehává, ale protože jsou tam kachličky, resp. malá mozaika, nějak mi to ležení nesedí.

Nejsposlednější zařízení, které však nepočítám mezi sauny, je takzvané Lapidárium. To úplně nevím, k čemu je, byl jsem tam jen jednou a přijde mi, že je to takové parkoviště mezi jednotlivými cykly. Je tam tmavo, teplo, vlhko, možná je to lepší, než ležet v normálním prostředí na lehátku, protože tělo nedostane takový šok. Na druhou stranu, právě ty šoky jsou celkem příjemné, takže smysl Lapidária mi prozatím uniká.

Poslední radou je, že mezi jednotlivými cykly není špatné si dát přestávku, cca 5-10 minutek, nejlépe v relax zóně na lehátku. Osobně to využívám i k doplnění tekutin, dám si tak 2-3 kalíšky mezi každým cyklem, ale musím říct, že piju nejvíc, lidi tam obecně dodržují dost špatný pitný režim. Přitom v sauně vypotí spoustu vody, nějak to nechápu.

Takže přeju příjemné saunování.

Poznámka: linky v tomto postu vedou většinou na google vyhledávání, kde se dozvíte víc.

A poslední věc – nenechte se zmást přiloženým obrázkem - i když jsou sauny společné, nechoďte si tam okukovat holky, i když tam chodí celkem pěkné, voyaeuři si na své moc nepřijdou :o)

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me