sobota 7. června 2008

iPAQ 614c jako navigace

Minulý týden jsem zakoupením 2GB karty do svého PDA rozšířil jeho možnosti o navigační funkce.

Nutno podotknout, že v tomto "testu" rozhodně nepropadl, za vydatné pomoci Austina Powerse, který svými výkřiky chválícími příjezd do destinace nebo nadáváním při otázce, zda do plánování zahrnout cesty s mýtným rozesmál nejednoho spolujezdce či spolujezdkyni.

Po pirátském nainstalování TomToma jsem začal řešit Kam s ním?

Pokud jedu sám, je ideální místo přímo před přístrojovou deskou, mimo jiné díky tomu, že HPIM1997mám volant nejníže, co to jde, takže se vytváří místo pro opření PDA.

pozn. z místa řidiče lze vidět celý Maxidot displej, tzn. i teplotu, ale fotil jsem to z příliš malé výšky, takže to vypadá jak to vypadá.

K tomuto účelu je nutno použít i protiskluzovou podložku, je vidět na obrázku pod pda.

Pro jednoho sledovatele cesty to vidím jako téměř ideální, protože na tomto místě je i minimální sluneční světlo a viditelnost displeje je příjemná. Pro čtenáře, kteří nemají zkušenost s displeji mobilních zařízení typu PDA a WM5 musím poznamenat, že ve chvíli, kdy je vytáhnete na slunci, nevidíte vůbec nic. Což je třeba v případě volání dost záludná záležitost, ale o tomto psát nechci.

HPIM1998V kombinaci s mým úžasným SONY rádiem (tímto zdravím zloděje, kteří mi po nenalezení čelního panelu ukradli alespoň dálkové ovládání v zastavárenské prodejní ceně tipuji něco mezi 30-50Kč) lze celé řešení jednoduše i dobíjet přímo z rádiího USB portu. Samozřejmě vyvstává otázka - a co původní myšlenka poslouchání MP3jek z přes flash z USB, když tento drahocený USB vyplýtvám na dobíjení? Ano, tuto otázku jsem si položil i já. Někoho, tzn. původně i mě, napadne použít USB HUB. Dopředu říkám, že tudy cesta nevede, SONY rádio to pozná a přímo na displeji zobrazí hlášku, jakože HUB není supportován nebo co :o) Přiznejme ale, že USB hub v autě má něco do sebe, zvlášť ve Octavii I. to může působit až nadpozemsky ...

HPIM2002 Zbývá tedy cesta, kterou se dopředu vydá masa lidí (mimo mě) a tou je napájení přímo z autobaterie. Takže jsem zakoupil konverzi Autobaterie -> miniUSB, pak jsem si uvědomil, že je toto řešení příliš krátké, tak jsem zakoupil ještě prodlužovačku Autobaterie samec -> kroucená šňůra -> Autobaterie samička :o) a nakonec ještě rozdvojku, protože mimo navigační PDA chci ještě nabíjet mobilní ledničku ... ach jo ... ja ty dráty prostě miluju. Jak je ukázáno na fotografii, USB v rádiu je konečně prázdné a je možno do něj dát i kýžený flash disk (btw mám moc pěkný)

Pro jistotu uvádím ještě detail. Ne, že by byl podstatný, ale celkové vyřešení se mi v ten moment prostě dost zalíbilo ... a mimo to jsem konečně našel využití pro své PDAir pouzdro, které když se vpasuje mezi palubní desku a čelní sklo, poměrně dobře drží.

HPIM2004

Pozor ale na nepříjemnou vlastnost - někdy PDA usoudí, že se nechce nabíjet a nenabíjí se, jsou tedy celkově 3 režimy: PDA se nabíjí a po ukončení cesty ho máte nejlépe více nabité než před cestou. Druhým režimem je tzv. nalej, vylej. Tedy vyjedu na 45 procentech, jedu 3 hodiny, dojedu, kouknu a ejhle, pořád 45 procent. Poslední variantou je to, co se mi stalo na konci 8h cesty - 0 procent, prostě vypnu zapalování, PDA se taky vypne, žádné volání, smsky a kdoví co ještě, nejde ani nastartovat :o) tedy auto ano, PDA už ne ... V průběhu této 8h cesty se mi kdovíproč vystřídaly všechny 3 režimy, vzájemnou ovlivnitelnost ještě netuším.

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me