pondělí 23. června 2008

první dojmy z Asus Eee PC 4G

asus-eee-gsTento víkend jsem si zakoupil v Elektroworldu tento mini notebook, spíše by bylo lepší říct UMPC. Cena byla 7999, podle obsluhy místní pobočky jsem byl první, kdo si to v našem cca 100 tisícovém městě koupil, ale na webu píšou, že se to prodává hodně. Taky cena se v tuto chvíli pohybuje od 9999 (překvapivě od tradičně levného palmpc.cz) až po 6999.

Protože už tento článek píšu podruhé, poprvé se totiž záhadně ztratil, což přičítám tomu, že jsem chtěl vložit fotografii přímo z fotoaparátu, proběhla instalace a počítač byl trošku zmatený. Nebudu si tedy myslet, že jde o nějaký problém :o( a nebudu to tedy dlouho rozebírat a vyjmenuju jen klady a zápory.

Klady
miniaturní velikost
sympatický vzhled
výdrž baterie, cca 3-4h
překvapivě citlivá wifi
rychlý start systému
3 USB porty a SD port
cena cca 8000, v porovnání s notebookem i PDA
900MHz, Intel Celeron, dává relativně dost výkonu pro běžnou práci

Poteciální zápory
malá velikost klávesnice, ale teď píšu všemi deseti a je to v poho
malá disková kapacita (out of the box je asi 1.3 GB, po jednom dni používání 870MB)
opravdu malinká písmenka na displeji
asi 2x mi zmizela aplikace, ve které jsem zrovna pracoval, netuším proč
pokud rozbijete systém (mě se to první den skoro podařilo), lze počítač dostat do továrního nastavení jen bootem z přiloženého DVD, ale upřímně, kdo disponuje externí DVD mechanikou na USB?

work around pro zápory
použití externího displeje s rozlišením až 1600x900, schopnost dual monitoru
použití 8GB SD karty, USB flash pamětí či externího harddisku pro instalaci programů

Podtrženo sečteno - já jako uživatel, který má notebook (plánuji se ho ale zbavit) a vím, co od počítače přesně chci, si dokážu představit, že s tímto zařízením funguji. Jako náhrada běžného PC to ale není, nicméně to máme každý v práci, že? Takže v kombinaci s externí klávesnicí a LCD monitorem je to výkonově dostačující.

Ale pozor - hry si s tím nezahrajete!!! Počítač se hodí hlavně na jednoduché surfování, vyřizování emailů a nějaké evidence... a je taky ideálním nástrojem pro blogování :o)

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me