sobota 14. června 2008

gurmánská pochoutka z Afriky v zapadlé Praze

  Firma zajišťující stravování v budově mého zaměstnavatele v poslDuck_by_Maizyední době nabídla velmi zajímavou pochoutku - kachnu. Jde o jedno z nejlepších jídel v sortimentu, proto i já jsem neodolal a v druhém opakování této gurmánské speciality, první byla překažena mou žaludeční indispozicí, jsem zapomněl na plán 15 minutového oběda, vystál frontu u Grilu (poznámka: to je fronta řekněme specialit nabízených touto firmou), a pln očekávání jsem se pustil do jídla.

Chuť byla výborná, k dokonalému zážitku mi scházela jen láhev těžšího červeného vína, ale byl jsem poněkud zklamán množstvím masa. Proto jsem začal pátrat, kde lze takovou kachnu sehnat a copak je to za odrůdu s velkým množsvím kostí a menším množstvím poživatin.

Nedalo dlouho a s kolegou jsme si ujasnili naši teorii - ano, v zapadlé pražské centrále nadnárodní banky je nabízen velký hit z afrického kontinentu - Kachna kostitřaska etiopská. Tyto kachny chované pro gurmánské orgie amerických a evropských bankéřů vynikají právě excelentním, bohužel o to drahocennějším masem. Nutno říci, že masa je v poměru ke kostem opravdu málo.

Etiopie - země věčného sucha, obyvatelstvo prahnoucí po každém kousku potravin či vody - zde vznikla tato vzácná odrůda chovaná na velmi malém množství čtverečních metrů vodních ploch. Tomu také odpovídá její cena na světovém trhu kachního masa.

Mě nezbývá než touto formou poděkovat jak svému zaměstnavateli, tak i firmě nabízející stravovací služby v jeho prostorách a čekat, až se na jídelníčku znovu objeví pochutina, na kterou se mi už teď sbíhají sliny.

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me