úterý 18. září 2007

výměna Turba ve Škodě Octavia 2002 II. díl

Jak jsem psal v jednom z předešlých postů, v Chorvatsku odešlo Turbo ve cca 250.000 ujetých km v jedné z našich Octavií 1.9 TDI, ( modelový rok 2002, typ motoru ALH, což je, jak se posléze ukáže, dost důležitý údaj ).



Vývoj byl následující. S Octavií bez funkčního turba bylo dojeto cca těch 750 km zpět do Olomouce, kde už jsem čekal se zakoupeným turbem. Následovala dohodnutá návštěva oficiálního autoservisu Škoda, kde měla být provedena výměna. Celá akce měla proběhnout v pondělí 17.9.2007 mezi 13 a 17 hodinou ( jak jsem už psal, odhad čistého pracovního času na výměnu turba je cca 3 hodiny ). Nebudu to zdržovat ... když cca ve 20h jel otec projet opravené auto, údajně mu nečekaně za jízdy vyletěly otáčky do obrovských hodnot, auto okamžitě vypnul klíčem zastavil a zavolal zpět do servisu. Diagnóza zatím vypadá na zničený motor. Podle hodnocení několika se neznajících lidí jsme dospěli ke 2 příčinám:
1) ve výfuku zůstal olej ( motorový ), který Turbo nasálo a zničilo se
2) "někde" zůstaly zbytky starého turba, které se dostaly do nového turba a tím se i to nové zničilo

Nejsem schopen posoudit pravděpodobnost kterékoliv z těchto variant, logicky se mi zdá pochopitelná varianta č. 1, ale to je jen můj laický pohled...

Podrženo sečteno ... celý TDI motor prý vyjde na cca 20.000 Kč, už máme jeden rezervovaný. Prý je bez papírů ( papíry jsou potřeba i k motoru? ), ale podle technika ze škodováckého servisu se na to prý už nehraje a je možno nějak nový motor přičlenit ke stávajícímu autu ... Nevím, zjistím :o)

mimochodem, zde jsou některé ceny dílů, které jsem vyměňoval:
co, cena oficiální, cena něčeho alternativního ( v závorce opotřebení )
okýnko u řidiče, tónované - 1700 Kč, 300 Kč ( použité )
rozvodové kladky, řemen - 12000? Kč, 3500 Kč ( nové, pouze alternativní prodejní kanál )
Turbo 1.9 TDI 66 kW (MR 2002) 39900 Kč ( repasované 24.000 ), 16.000 nové nebo 6800 50.000 km
Trubka mezi olejovým filtrem a Turbem 1300 Kč, 300 Kč ( použitá )

Zkušenost - náhradní díly koupené v oficiálním servisu jsou neskutečně předražené. Moje oblíbená výměna okýnka u řidiče ( už mám třetí a tímto zdravím feťáky v Libni, kteří už mi to rozbíjejí ze sportu a nic nekradou ) mě stojí cca 3.000 Kč. Kdybych zajel na vrakoviště, okýnko mě bude stát 300 Kč a práce v oficiálním servisu Škoda 500 Kč, tzn. 800 Kč, což je oproti 3000Kč dost rozdíl. Problém je, že mě v každém pražském servisu s výměnou okýnka vyfakuji.

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me