sobota 12. června 2010

Sony Ericsson X10 mini - první zkušenosti

Tento čtvrtek jsem se rozhodl, že prozkoumám dostupnost nového telefonu Experia X10 mini, který měl přijít do prodejen až 11tého, čili v pátek. Nejdřív jsem se zastavil na Novohradské, tam paní téměř netušila, na co se jí ptám, poté na Vinici, kde je i sídlo  Vodafone, ale tam měli zavřeno, poté na Flóře, kde jsem ho už našel.

První dojem po vybalení z krabice - ten telefon je tak malý, že ho snad ani nechci, je pro slečinky. Po prvním rozpačitém zapnutí jsem si však říkal, že vlastně chci malý telefon a ještě navíc s Androidem, v podstatě ideální stav. V porovnání s mou Motorolou w220 je podobně velký, a já jsem vlastně hledal něco podobného.

Chvíli jsem si s ním hrál a poté za cenu cca 6000 i zakoupil.

Co jsem tedy dostal? Telefon se zadním černým krytem, je přibalený i žlutý, USB nabíječku (220 to USB), USB kabel, sluchátka-handsfree s náhradníma ucpávkama do uší a to je myslím všechno, pominu-li kupu nějakých manuálů.

Co jsem dostal dál? Zařízení se systémem Android 1.6, který bude v Q4 upgradován na 2.1, které má svou vlastní home screen optimalizovaný pro malé displeje. Po 2 dnech jsem do boje nasadil i ADW.launcher, který mi dává možnost zvolit si home a vlastně i celé UI jak to od SE, tak i klasické androidí.

Dál jsem si nainstaloval HandCentSMS ke zpracování SMS, celkem pěkné, lze i zvolit barvu a kadenci LED diody upozorňující na SMS. Plus spoustu dalších věcí, berte to jako hint :o)

Dále bych mohl pokračovat, snad i budu, ale nenechme si uniknout následující postřeh. Vyzkoušel jsem několik zařízení s Windows Mobile, Palm OS, proprietárními systémy, Symbianem (i tím "nejnovějším dotykovým" V3), ve zkušenostech mi chybí jen umírající Maemo a pak velmi úspěšný iphone OS (pominu-li záhadný WebOS od Palmu, který koupilo HP).

Takže co si myslím - Symbian je pochodující mrtvola - mrtvý kůň, kterého poponášejí manažeři v Nokii! Aplikace, které jsem objevil v jejich marketu jako TOP záležitosti, jsou fragmentem aplikací, které jsou objevitelné na android během prvního přihlášení. Téměř nekomentuji, že v poslední době se do Nokiáckého OVI marketu (pro prodej SW) nešlo ani přihlásit, na Androidu vše funguje jak má.

Teď trošku vizionářství k operačním systémům :o)

Jediným dalším konkurentem je Windows Mobile 7, který by měl být uveden do konce ro ku. Prozatím to vypadá, že Microsoft buduje něco úplně nového, snad i zpětně nekompatibilního, na internetu kolují i fámy, že nějakým mechanismem snad i diskriminují výrobce freeware, který je btw velkým motorem pro nové uživatele. Prozatím to moc nechápu, vypadá to, jakoby se Microsoft řítil na poli mobile OS do propasti. Pokud však nemá v rukávu nějaké eso v podobě sloučení s nějakou velkou komunitou, například s komunitou vesele poskakující okolo Symbianu?

Takže sakum pikum - android je jediným vážným konkurentem iPhone, osobně to vidím tak, že ho časem strčí do kapsy a to zejména z důvodu nabídky podstatně širšího portfolia zařízení. Viz například segment hledačů mini mobilů, které prostě iPhone neuspokojí a do kterých se tak trošku počítám i já.

Takže abych ukončil svoje filosofování - za šestku dostanete pěkné malé zařízení, které však nepostrádá nic, co nabízejí jeho větší kamarádi, nebudeme-li brát jako disadvantage menší displej :o)

Asi každý ví, že se bude za pár týdnů prodávat i jeho větší, resp. tluštější bráška, X10 mini pro s vysunovací querty klávesnicí. Jen malá vsuvka k ceně. X10 mini se prodává u Vodafone za 6 litrů, jeho plná verze (doplněná nějakým pytlíkem a lepšími sluchadly), stojí v Alza.cz 7200, retail cena v krámě bude někde 7500-8000. Vysunovací querty pak má přijít asi litr navíc, tzn. 8500-9000 a od Vodafone slevičku asi očekávat nepůjde, protože údajně si takového brášky do shopu nepouští. Tzn. se dostaneme na rozpětí cca 3 litry "jen kvůli klávesnici".

Aaaa, poslední malá vsuvka o vývoji na poli operačních systémů pro mobily. Údajně je WebOS od Palmu ještě o něco vychytanější než OS iPhone, jen ho Palm neuměl tak prodat. Pokud se to podaří HP, kteří je koupili, snad se můžem dočkat zajímavého streamu prezentovaného zařízeními HP. Pro ty, kteří na HP nenechají nit suchou podotýkám, že HP dovedlo dělat kvalitní PDAčka, například hx4700 se stal téměř legendou.

Co vy na to? :o)

1 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

reklama, která byla údajně točená v Praze

http://mobilizujeme.cz/sony-ericsson/prazska-reklama-na-sony-ericsson-x10-mini-zalibi-se-vam/

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me