neděle 20. března 2011

zase po týdnu

Je to asi 2 měsíce, co jsem zavítal do do Coffee Heaven u Václaváku, abych si tu trošku potrénoval psaní mimo domov, měl jsem to v úmyslu I včera, ale zvítězila lenost, takže jsem se tu objevil až dneska. Překvapivě je to tu podobně příjemné jako posledně, kafe je stejné, jen na václaváku se přes den trošku hůř parkuje, všude plno policajtů a tak…

Nezklamalo to tu, zní tu hlavně ruština, trošku angličtina a občas španělština, o chudého čecha tu člověk nezavadí. Dokonce I paní prodavačku překvapilo, že jsem si objednával česky…

Takže co bylo v týdnu? Hlavně, už zřejmě finálně jsem vyležel svoji chřipku, s týdenním zpožděním nás navštívila sčítací komisařka – u toho se na chvíli zastavím. Paní vhodila do schránky, že přijde už minulý týden, čekal jsem doma, moc mi to nevadilo, protože jsem měl horečku, ale kde nikdo, tu nikdo. Po asi 3 dnech se objevila na nástěnce nenápadná výzva, že paní přijde v novém termínu, tentokráte v sobotu (včera). Naštěstí, tak se I stalo. Protože jsem předseda bytového sdružení, dala mi celkem 3 papíry – byt, osobu a bytový dům.

V těch papírech však zůstalo skryté mnoho, a to včetně pochopení způsobu vyplňování. Já bych nad tím asi, jak je mým zvykem, mávl rukou, ale ozvala se mi jedna zvídavá sousedka s dotazy co a jak. Takže píšu pár postřehů.

My například máme v Pitkovicích model, že bydlíme v bytovém domě, který má svoji kotelnu a z ní potom teplo rozvádí po jednotlivých bytech způsobem, který je v dokumentech označen jako ústřední topení. Jenže ouha, dokumenty se někde ptají na plynové spotřebiče v bytě, které nemáme, protože plyn vede jen do kotelny, ale občas se ptají na způsob přívodu energie do domu (nikoliv do bytu, v tom je kámen nepochopení). Takže sousedka si kladla oprávněné otázky typu – mám teda ústřední topení nebo vyhovuje odpověď, že do domu je dálkový přívod plynu? Podle mě se při přípravě formulářů popletlo, co se exaktně týká domů a co bytů, popř. se sloučilo, že rodinný dům není totéž co bytový dům s ústředním topením.

Další dotaz na to, co se má vyplnit pro osoby žijící ve společené domácnosti už byl jen jednoduchý tanec s prasetem. Musím o sobě říct, že většinou chápu, co se po mě ve formulářích chce, ale tohle jsem prostě nepochopil, jestli do společné domácnosti mám psát I sebe nebo ne. Inu podíval jsem se na web scitani.cz na předvyplněná PDF (interaktivní help sice fungoval, ale bylo to tam opět vysvětleno jak pro prasata). Další poznámka – stahuji z webu spoustu PDF, mám nainstalovaný oficiální Adobe PDF reader, všechno mi vždycky funguje. Stahuji tedy bez obav PDF ze zmíněného webu a pozor, tohle PDF, které je mimochodem určeno pro stovky tisíc lidí (možná I miliony), mi zahlásí chybu kvůli nějakým chybějícícm XML elementům nebo co. To snad kdybych to sám oscanoval na svém all-in-one zařízení za 1700 Kč a dal to tam, bylo by to lépe udělané a menší.

Co dál? Udělal jsem update software svého telefonu X10 mini na Android 2.1 verze 1 (co to je???), opět se mi z telefonu všechno vymazalo a navíc, od té chvíle mám výpadky signálu. Cesta zpět asi neexistuje, takže velké nadšení.

Na DealExtreme jsem objednal zajímavý telefonek, kopii mého oblíbeného Sony Ericsson I s Querty klávesnicí, až za 3 týdny dorazí, udělám k němu nějakou recenzi.

Projektíček hledej.me zatím u ledu, vůbec na něj nemám čas a náladu, nápady jsou. Spíš začínám uvažovat o tom, koho to nechám naprogramovat, protože na to fakt nemám náladu.

Příští týden žádné coffee heaven, pojedu do Olomouce, mám násilnou dovolenou, kterou jsem ještě musel způlky zrušit, protože se objevilo nějaké školení u IBM, kde prostě musím být. Jde o způsob pojmenovávání datových atributů pomocí nějakého sdíleného modelu.  Obecně – například v bance atribut loan_amount, financed_amount, pujcka_sch vyjadřuje totéž, a tahle aktivita slouží k tomu, aby se to jmenovalo stejně už I od začátku. Snad to má I nějaký nástroj na to, že se existující blbě se jmenující atributy prolinkují do nějakého modelu a lze k tomu přistupovat standardizovaně. Tuším, že se to jmenuje FSDM, ale nejsem si úplně jistý.

Tak to je asi všechno, jdu makat.

Joo, ještě možná jednu věc, opět se pokusím rozjet svoje obchodní aktivity na tomhle blogu, sice už jsem sem nic tak půl roku neumístil, ale každý týden nám průměrně 2 obchody. Celkem slušné…

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me