pátek 28. února 2014

zázračný lék na ekzém

každý, kdo má ekzém, s ním stále a více či méně úspěšně bojuje celou dobu, co ho má.


Dříve nebo později všichni skončí s mastičkou kortikoidů v kapse. Někteří, kteří netuší, co jsou kortikoidy zač, jsou chvíli nadšení. Poté už ne, ale jak všichni víme, kortikoidy jsou útěkem od zoufalství, bolesti a hrůzy z toho, co kdo řekne, až ekzematika uvidí.

Proč to píšu - boj s ekzémem je pomalý, a když se něco nepovede a rozjede se to, nic jiného než kortikoidy obvykle nepomáhá.

Reknu vám tedy svoji story z tohoto týdne.

Pondělí
Na lýtkách pravé i levé nohy mám červenou vyrážku. Svědí to, bolí to. V práci, doma u televize, si to neustále škrabu, až mi teče krev, následně si slibuji, že už si to ani jednou škrabat nebudu. Na tento slib si ale vzpomenu vždy až ve chvíli, kdy mi za nehty skončí kus živé kůže nebo když mám krev na prstech.

Uterý
Beru brambor, olivový olej a citron, večer strouhám, míchám, zabaluji do látky a přikládám na nohy. Ještěže mám kompresní ponožky Asics, k tomuto účelu se hodí perfektně. Ráno se budím, sundávám bramborový obklad, nohy jsou stále červené, ale klidnější.

Středa 
Ha, přes den si nohy neškrabu, vůbec mě to nenapadne. Prostě si je neškrabu, to je dobré znamení. Proto se večer rozhodnu odstranit látku z obkladu, kupuji si tedy kompresní obvazy (3 stojí asi kilo) a rozhoduji se aplikovat nastrouhaný bramborový mix přímo na nohu. Prostě brambor přímo na kůži, žádný kompromis :) Tak i udělám. Jen je třeba dát pozor, abyste příliš neutáhli obvaz, noha musí pouštět i nějakou krev do chodidla ...

Ctvrtek
Noha cítí velkou úlevu, je sice ještě červená, ale i vláčná kůže, škrabání ani nepřipadá v úvahu.

Pátek
Ze čtvrtka na pátek jsem se rozhodl dát noze bramborovou dovolenou. Je pátek, večer, píšu tento článek, nohu si vůbec neškrábu, vůbec nemá červenou kůži a kde je poznat ekzém jsou jen jizvy vzniklé mým panickým škrábáním.

Takže rada pro ekzematiky - kortikoidy účinkují již druhý den - brambora taky.
Kortikoidy přestávají (alespon u mě) účinkovat asi po 10 dnech. Bramboru jsem ještě nevyzkoušel, ale moná vydrží daleko dýl.

Tolik asi k bramborám.

Díval jsem se na nějaké anglické weby a tam brambory opěvují do výšin...

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me