úterý 18. března 2014

výlet do Izraele

Sedim zrovna na letišti v Tel Avivu, kam jsem se vydal na prodloužený víkend.


Pominul-li drobnosti, o kterých se ještě zmíním, ve čtvrtek minulý týden jsem se po práci sbalil, namísto domů jsem vyrazil na letiště a v pátek ve 3h ráno jsem už bloudil po Tel Avivu.

Bloudit je to správné slovo, dokonce jsem se dostal i na reklamní most, poutač, nad dálnicí, pršelo, ale ve finále se všechno v dobré obrátilo a já se vyhladovělý, promrznutý a unavený dostal do Tel Aviv Bnei Dan Youth hostel and Guest house, který jsem měl zarezervovaný od páteční noci.

Původně jsem tam ani nechtěl jít v pátek v 8h ráno, ale šel jsem se přeptat a jaké bylo moje obrovské překvapení, když jsem zjistil, že pokoj už je volný a já se můžu jít vyspat. Cena za hotel nebyla nijak nízká, ale ani vysoká, asi 86 USD za noc, třílůžkový pokoj.

Poté už jsem se coural po Tel Avivu, běhal jsem, trošku i nakupoval.

Kolik mě to stálo?

Asi 6600 Kč letenka, asi 5600 Kč ubytování a utratil jsem něco okolo 1600 Kč. Pravda je, že jsem vůbec za nic neutrácel, díky svému detoxu jsem i skoro nic nejedl, jen nějaké chlebíky, pití, občas pivo a jedna krabička cigaret.
Z toho plyne, že Izrael rozhodně není levná záležitost, je tu docela draho a to i v porovnání s Ceskou republikou (musím se nějak naučit psát ty háčky a čárky).

Co stojí za zmínku? Security checks na letišti. Začalo to v Praze na letišti. Takový rozhovor, resp. pohovor jsem tedy nečekal. Docela příjemný mladý muž, ale těch otázek, z toho by jednomu šla hlava kolem. Pokud poletíte do Izraele s El Al, připravte si odpovědi na otázky:
- kam letíte,
- proč tam letíte,
- proč tam letíte zrovna ted,
- koho s napojením na Izrael znáte v CR,
- koho s napojením na Izrael znáte v Izraeli,
- co přesně tam budete dělat? Den po dni, pěkně po pořádku,
- kde máte rezervaci hotelu? mějte vytištěnou konfirmaci přímo na místě
- co se vám líbí na Izraeli,
- byli jste v Izraeli, v Sýrii, v Iraku,
- pokud kohokoliv zmíníte, budte připraveni na to, že mu klidně i zavolají, aby si to ověřili,
- já jsem zmínil jednoho docela známého maníka, a hned přivolali jednoho securitáka, který ho znal a zkoušeli mě i z toho, jak dlouho se známe, kolik má dětí a jak se jmenují, jak se jmenuje jeho manželka a kde pracuje
- zavazadla - otázka jestli to zavazadlo bylo celý den pod dohledem, bohužel jsem přiznal, že asi půl hodiny ne, takže mě okamžitě probrakovali všechny věci... hrůza ...

no nic, za chvíli mi to letí, takže tuto úvodní story končím :)

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me