neděle 23. prosince 2012

moje první zkušenosti se Škoda Superb II

Na mém blogu jste jistě zaregistrovali spoustu zmínek o mé Octavii I 1.9 TDI, kterou jsem si koupil jako úplně nové auto v roce 2003 - katalogová cena něco okolo 580.000 Kč, mě to slevili někam lehce okolo 500.000, tuším 508.000 Kč, plus leasing, pojistka, ... za 5 let jsem zaplatil sakum pikum 650.000 Kč. Chtělo se mi plakat, ale ujesl jsem s ní asi 250.000 km, takže docela spokojenost.

A letos, asi v červenci 2012, mě pojala hysterie, že si musím koupit nové auto. Nejdříve jsem měl vyhlídnutou A6tku, něco kolem půl mega. Pak mi něco přelítlo přes nos, tak jsem se uchýlil k Passatu, cena asi 350.000 Kč, všechno v TDI, 2.0, výkon mě až tak nebere, ale něco mezi 74-110 kW.

No a nakonec, po mnoha úvahách, většinou neracionálních, jsem dospěl k tomu, že by nebyl špatný superb. S horlivostí sobě vlastní jsem začal surfovat po ojetých kvalitních vozech a natrefil hned při prvním surfování na auto z Havexu, asi 160.000 km najeto (přivítám vaše nesouhlasné názory v komentářích), 103 kW, výbava Ambiente, elektrony, dvouzónová klima, adaptivní xenonové světlomety, vyhřívané sedačky, zrcátka, prostě docela slušná výbava. Udávaná spotřeba okolo 5.7 litrů nafty na 100 km. Fotografie jsou součástí tohoto článku. A cena? 310.000 Kč. Ber nebo nech bejt :)

V dalším textu budu popisovat svoje představy, proč jsem si koupil tak velké a luxusní auto, nakonec popíšu realitu, jak vypadala moje zkušenost.

IMG-20120820-00272IMG-20120820-00270IMG-20120820-00269IMG-20120820-00267IMG-20120820-00266

Moje představy. Ano, jde o luxusní vůz, který má pořizovací hodnotu někde okolo 800 tisíc. V Praze jich jezdí spousta, v Olomouci působíte jako ředitel největší fabriky. Například na Passaty se lidí dívají daleko více shovívavěji, protože je má daleko více lidí. A co jsem čekal? Za stejné prachy jsem mohl dostat pěknou oktávku II. Stejná motorizace, stejná výbava. Kdo seděl v Superbu a v Oktávce, tak moc dobře ví, že to není takový rozdíl. Oktávka je trošku menší Superb. Takhle to prostě je z hlediska užitku. Jaké výhody plynou ze Superbu? (k nevýhodám se dostanu taky) - první je odlišitelnost. To je třeba něco, na co já, člověk, kterému asi 5x vykradli oktávku, moc nedám. Superb je čitelnější než Oktávka, není to tuctovka. Druhá výhoda, na kterou už ovšem slyším, je komfort a bezpečnost. Superb je velké a bezpečné auto. A když se podíváte, jaká prasata jezdí po silnicích, představuje proti nim účinnou obranu. Když proti vám jede přes středovou čáru nějakej debil v audině, tak prostě superb s xenonama proti němu zabírá. Airbagy a deformační zóny asi nemusím zdůrazňovat. Prostě moje úvahy mě dovedly k tomu, že Superb je za stejné prachy daleko lepší než oktávka.

Realita. Když jsem auto koupil, zjistili jsme, že původní majitelé zapomněli vyměnit rozvody. Člověk znalý práce na internetu ví, že sehnat díl není problém a přijet s ním do značkového servisu je problém ještě menší. Takže výměna rozvodů včetně práce - 10.000 Kč. Trošku mě to překvapilo, ale rozvody se prý mění i preventivně, když si koupíte ojetinu. Druhý šok - auto stálo v servisu asi zhruba víc jak půl roku. Tzn. nikdo s ním nejezdil a to je pro auto to nejhorší - reálně to znamenalo, že asi čtvrt roku jsem shazoval spotřebu z 6.5 na současných 5.8-6.0. Ano, jsem přesný, protože to měřím úplně přesně. A to je třetí nevýhoda - Superb měl nezkalibrovanou nádrž, blbě ukazoval spotřebu - asi o půl litru méně - mě se to prostě nezdálo, proto jsem to začal měřit a měřím to dodnes. Kalibrace v autorizovaném servise mě stála asi 1200 Kč, nyní asi o 0.2 lítá, ale to už mi nevadí.

Dojem. Toto auto dělá velký dojem :) V Česku je Škodovka uznávaná, na lidi nepůsobí lacině. Každý, kdo si do auta sedne, je naprosto unesen velkým prostorem. Vepředu a ještě více vzadu. Vzadu je prostě tolik místa, že když si na zadní sedačku hodíte tašku s notebookem, tak na ni za jízdy nedosáhnete.

Nevýhody. Zatím je největší nevýhodou Superbu právě jeho velikost. Prostě je to auto jak kráva a to si uvědomíte hlavně v podzemních garážích. Kam jsem oktávkou zajel napoprvé, Superbem ručkuju po volantu. Na druhou stranu, tak velké auto se prostě pohybuje pomaleji, ostatní řidiči to akceptují :) Druhá nevýhoda - česká závist, aneb kdo má drahé auto, je zazobanej. Prostě superb stojí třičtvrtě milionu a lidi nenapadne, že jste za něj dali stejně, jako kolik stojí průměrná Fabie.

Náhradní díly - měnil jsem rozvody, ložisko v předním kole, nechal kalibrovat nádrž a jezdím na pravidelné prohlídky po půl roce. Ceny jsou stejné jako na oktávce. Hodinová sazba v autorizovaném servise se sice o pár korun liší, ale jestli necháte za opravu 900 Kč nebo 1050 Kč, to už je asi jedno. Kdo jezdí do servisu s autem, tak asi ví, o čem mluvím.

Závěrečné slovo - Superba mám asi půl roku, ujel jsem s ním asi 16.000 km a můžu zodpovědně říct, že mě ani jednou nenapadlo, že bych si měl radši koupit oktávku nebo něco jiného. Jsem s ním spokojený...

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me