sobota 22. ledna 2011

co týden vzal–aneb pár střípků z komunitního vyhledávání

Naposledy před 14 dny jsem se vypravil do coffee heaven napsat pár věcí, minulý víkend jsem se vyjel na Moravu a teď jsem tu zpátky, abych vyřídil pár věcí. Nicméně kromě toho jsem dneska byl v sauně a běhat, takže se mi zavírají oči. Kdoví, kolik toho teda zvládnu.

Poslední 2 týdny se nesly ve jméně nového projektu, na kterém pracuji spoelečně se svým kamarádem Kachlíkem. Už asi můžu prozradit, že jde o projekt týkající se komunitního vyhledávání – zadáte jméno, email, město, prostě cokoliv, co vás napadne a náš nástrok proscanuje všechny známé I neznámé zdroje, jestli je ten člověk dohledatelný či nikoliv, poskytne vám I možnosti, pokud nenajde nikoho přesného podle vašich představ. V další fázi plánujeme napojení na český obchodní rejstřík, vykousávání jmen z orgánů společností, jejich dohledávání, mapování struktur firem, atd… Tohle mě napadlo původně, Kachlík se toho chytl, je to dobře “prodatelné”, jeho zajímají hlavně nějaké benefity Smile mě samozřejmě taky, ale každý musíme rozvíjet jiný směr.

Takže – máme hotovou mindmapu, zatím máme I nadšení, Kachlík pracuje na dolování dat ze systému Ares, tzn. něco, čemu zatím říkáme business area, já se věnuji klasickým komunitám, public area. Už mám za sebou rozchození Facebook API a Google API, možná se teď vrhnu na linkedin.com, kteří mají taky nějaká API. Počítám tedy, že někdy v průběhu příštího týdne bychom mohli mít základ něčeho, čemu říkum “technologické sračky” a budeme se zabývat hostingem a grafikou. Zřejmě I datovými strukturami, protože jak doluju výsledky, začínám mít pocit, že je musíme někam uložit. Takže datový model…

Co mě potkalo dalšího? Nic zásadního, sere mě kolega v práci, prošel jsem hodnotícím procesem s téměř nejlepším ohodnocením, jaké jde, označujeme to “exceed expectation”. Prý v příštím roce to už můžu jen zkazit.

Dál celkem pokračujeme v SVJ, příští týden odečty energií. Nenechávám se vytočit novými majiteli, kteří mi neodpověděli na výzvu, jen mě štve, že jsme přistoupili na to, že si uděláme sami odečty. Trocha sociálního kontaktu mi příští týden moc neublíží. Kdo může říct, že navštívil všechny byty v domě? Já to budu moci říct.

Jo, jedna věc, co mi utkvěla v paměti – už druhý člověk si stěžovalna to, že se záhadně usmívám. Budu se nad tím muset zamyslet, lidi to prý mate, zvlášť pokud řeší nějaký problém a já to přijdu konzultovat vysmátej jak lečo. Asi budu muset natrénovat slzičky Smile Totéž mi ale říkala jedna slečna, řekněme jedna z těch, o které jsem stál, že měla pocit, že si z ní dělám srandu hraju si s ní. Řekla mi to přesně ve chvíli, kdy jsem měl svůj přiblblej úsměv, na kterej reagoval I šef (resp. jeho šéf, kterej mi na hodnocení přišel). Mýmu šéfovi je to jedno, ten se taky furt směje jak pako Smile

Poslední dvě věci – ač už jsem dlouho neumístil žádné nové zboží do svého pseudo eshopu, objednávek je čím dál tím víc. Dokonce I první reklamace. Na asi 70 prodaných pouzder jsou 2, ani jedna není uznatelná, to je asi dobré skóre.

A ta druhá – začnu si tu na blog připravovat texty, které v draftu označuji jako “marketingové kecy” – omáčka na web komunitního vyhledávání, která bude sloužit vyhledávačům a lidem, aby k nám přišli.

Tak to je pro dnešek k tématu uplynulých 14 dní asi všechno Smile

TO-DO: vyřešit ty debilní ksichty, které sem začal dávat nový Microsoft Live Writer
Odstranit tu fíčuru, která zvětšuje všechna písmena I.

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me