čtvrtek 9. října 2008

když vám zruší majetkový účet v SCP

Před cca 2 lety jsem používal pro obchodování s cennými papíry obchodníka Patria Direct a.s. Princip obchodování u něj je založen na tom, že si ve Středisku cenných papírů založíte účet, ten tomuto obchodníkovi sdělíte, a on už pak realizuje vaše příkazy, které se dále promítají na účtě. Princip je jednoduchý a srozumitelný.

Nutno podotknout, že na druhé straně existuje třeba společnost Brokerjet, která po vás účet nepožaduje a vaše akcie má na svém účtě. Kdoví, co je lepší, mě osobně, protože akcií nemám mnoho, vyhovuje způsob od Brokerjetu, ale někomu jinému může vyhovovat způsob Patrie.

Protože jsem měl na účtě Patrie nějakou tu stokorunu, rozhodl jsem se nakoupit výrazně slevněnou akcii společnosti ČEZ. Zadal jsem pokyn, ten byl zrealizován, všechno v pořádku.

Asi o týden později jsem se náhodou podíval do své soukromé mailové schránky a co nevidím - email se subjectem Suspendovaný obchod ČEZ. V něm mi nějaká paní z Patria Direct sdělovala, že SCP mi po dobu mé dvouleté nečinnosti zrušilo účet. Co naplat, tak jsem odepsal, že tedy tu jednu akcii nepotřebuji, ať to klidně odpískají.

Asi za 2 dny mi volali z Patrie, že takhle to nejde a že pokud zítra nedonesu notářsky ověřenou plnou moc, aby mi sami založili účet ve SCP, dají mi 500 Kč pokuty. Vědom si toho, že to nestíhám, snažil jsem se jim vstřícně navrhnout, ať mi tedy těch 500 Kč naúčtují, že tím to bude vyřízeno.

Paní mi ale řekla, že tím to rozhodně vyřízeno nebude, že těch 500 je za to, že to nedonesu do příštího dne, ale donést to musím tak jako tak. Chvíli jsme si povídali na téma, co se stane, když to nedonesu, atd...

Večer se mi to rozleželo v hlavě, naštěstí i lidé v Patrii se ukázali být celkem rozumní, takže jsem si sedl k mailu s tím, že zaplatím pětikilo a pak ještě poletím k notáři, aby mi ověřil plnou moc. K mému překvapení jsem však již dostal mail s tím, že jim stačí telefonický souhlas a že mám plnou moc donést, aniž by mi naúčtovali těch 500 Kč.

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me