pátek 10. června 2011

můj poslední pohovor aneb jak na personální agentury

Jsem na dovolené, zítra už jedeme domů a napadlo mě, o čem bych poslední volný den asi mohl psát. A protože jdu příští úterý na druhé kolo pohovoru do nejmenované banky, zkusím zrekapitulovat svoje zkušenosti a průběh, jaký to “náborové řízení” nabralo. Pro někoho to může být rutina, pro jiného alespoň náhled na to, jak přijít k jobu za bratru 80 klacků.

Takže - začalo to asi před 4 lety, kdy jsem byl na pohovoru u jedné agentury, říkejme jí třeba Kill. Neříkám, že je to zrovna ona, možná je to jiná, ony se totiž všechny chovají podobně. Tenkrát mě ona agentura poslala do nějaké banky. Nelíbili se mi oni, já jsem se zřejmě nelíbil ani jim, prostě to nevyšlo. Po roce mi volali, že jedna menší firma se zdravotní technikou. Já, jakožto analytik bankovních systémů do firmy, co dělá obinadla, no supr. Tam jsem byl moc seniorní :) Spíš jim vadily ty 2-3 platy, co si agentura brala za umístění. Pak mi volali, to už bylo asi před rokem, nově vznikající banka, IT analytik, rozhovor v centrále agentury, pak se neozvali. Říkal jsem si, pánové, to už snad není možné. Nejsem sice žádný zázrak, ale tady evidentně chybí někomu tah na branku :)

Naposledy mi někdo zavolal uprostřed porady s asi 15 lidma, když jsem zrovna mluvil, jakože Dobrý den, tady Dxxxl, slečna Kostitřasová ... můžete mi zopakovat, kdo mi volá? jooo, děkuju, ano, ne, víte co? pošlete mi to do mailu, naschle ... za 10 minut v mailu naprosto tuctový job description, který by šel vyplodit asi za těch 10 minut, upřímně, kdyby se někdo podíval do mého životopisu a vypíchl tam moje zkušenosti, dostal by přesně tohle.

Za 2 dny se telefonát opakoval do téměř stejného osazenstva, to už mi bylo trapné, tak jsem slečnu, paní odkázal na konkrétní čas, kdy můžu mluvit do telefonu. Slečna mi zavolala v určený čas, uvolněná atmosféra, moje omluvy, atd... aby si nemyslela, že jsem debil, který nejde na telefonu zastihnout v průběhu 14ti dní ani jednou. Pak jsme najeli na otázky ... proč chcete změnit práci? ... cože? já chci měnit práci? to vy mi voláte a nabízíte mi pozici, já jsem se na jobs.cz nalogoval naposledy před 3mi lety... aha, tak promiňte ... co by vás přimělo ke změně práce, co hledáte, atd... jo, tak já vám to řeknu, je to do banky XY a za kolik? no mají rozmezí 60-80 tisíc ... tak tohle se, kočičko, říkat nemá, ale asi jste změnili taktiku... tak chcete to zkusit nebo ne? tak dobře, zkuste to tam poslat (celý hovor trval asi 30 minut, a pracoval jsem v něm na tom, abych nevypadal fakt jak ten debil, co jsem psal dříve)

Tentýž večer mi přišlo “gratulujeme k registraci na portále banky XY pro uchazeče o pracovní místa, pro nalogování použijte tento link ...” ... klik ... nikde žádné pole pro login ... supr ... hned druhý den telefonát z banky XY ... dobrý den, vy jste se u nás registroval ... aha, neregistroval, no to nevadí ... a máte o tu pozici stále zájem? ... ahaa, vy jste s agenturou mluvil včera, tak asi máte, jak říkáte, je pravda, že od včerejška jste si to asi nerozmyslel... a kdy máte čas na pohovor, ona je trošku škoda, že to musíme stihnout tento týden, protože mám pak 3 týdny dovolenou ... joo, vy máte dovolenou taky, tak to zkusíme naplánovat ... šup, domluva, nemám kalendář, nemám si to kam zapsat, stejně vám to pošlu mailem ... tak naschle

Pak telefonát z agentury, moje prosba, aby mi poslali origoš job desription (kterou jsem mezitím našel na jobs.cz), jasný pošlu ... za 2 dny v mailu oficiální popisy práce přímo ze jmenované banky... financial analyst, budget planner, senior financial team leader ... cože? to jste se asi zbláznili, u těchhle jobů vůbec nevím, o co jde ... joo, chyba, takže posílám tu vaši, ale jsou to jen 2 věty.

Takže supr, jdu na pohovor s požadavkem na 75-80 klacků se znalostí uvedené pozice ve 2 větách. Proč ne, člověk přece musí trénovat svoje komunikační schopnosti. Ještě štěstí, že jsem nenaklusal někam, kde bych se hlásil na toho finančního analytika ... moje znalosti ROI, ROA ohodnotil kdosi u zkoušky z financí dost nevalně a to už je pár let :)

I přesto přeze všechno jsem se ráno oholil, vzal si oblek i s kravatou a vyrazil do zmíněné banky. Tam to bylo už daleko víc v pohodě. Práci jsem naštěstí opravdu odhadl, takže i přesto, že se ptali dost detailně, nejen na to, proč tahlencta šipka v UML je naopak a vybarvená, ale dostal jsem asi 45 minutovou případovou studii na proveditelnost projektu včetně architektonického návrhu a use case modelu, podle mě jsem uspěl a jdu do zmíněného druhého kola.

Tak uvidíme :)

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me