sobota 12. listopadu 2011

Blackberry 8520 - tak jak to tedy je?

Před nějakou dobou jsem si začal všímat lidí okolo, že někteří z nich nosí docela neobvyklé telefony, které byly většinou v černé barvě, strohého designu a v naprosté většině měly qwerty klávesnici a označení Blackberry.

Protože jsem přiznivcem mobilních serverů, často, resp. pravidelně si čtu články o nových telefonech, všichni známe Nokie, Sony Ericssony a další, málokdo však tuší, co se skrývá v útrobách Blackberry. V diskusích se objevují hlášky, že jsou to super telefony, ale je nutno k nim dokoupit nějaké služby a používají se hlavně v zahraničí, popřípadě v českých pobočkách zahraničních firem.

Prostě a jasně - nedalo mi to, vyhlídnul jsem si entry model Blackberry 8520, v současné době nabízený českými operátory za 5-6 klacků, naburácel na aukro a tam ho za 2 klacky koupil.

Docela jsem se na něj těšil, například při mé poslední návštěvě USA ho tam bylo vidět celkem hodně, používala ho spousta lidí. Když konečně přišel, držel jsem v ruce elegantní telefon s velkým ne-dotykovým displejem dobře čitelným na slunci (konečně, po letech, venku vím, kdo mi volá), nebyl nikde rozvrzaný, sympatickej telefonek.

Dostávám se do situace, kdy už mě přestává bavit psát, takže jen v rychlosti :) K telefonu nemám žádné BES nebo BIS služby, mám obyčejný Internet v Mobilu, takže nemůžu používat nativní messagingové služby a email přímo od RIM (výrobce Blackberry), ale pro email používám Gmail aplikaci (více na m.google.com), na instant messaging WhatsUp, jinak fungují mapy google, funguje FourSquare, facebook.

Baterka mi vydrží asi 3 dny, dokonce jsem si koupil nějakou aplikaci na prodloužení doby výdrže baterie BatteryBooster, ale je na hovno, nefunguje, dokáže jen nějaký fine tunning, ale nic zvláštního.

Snad jen poradím - pro pouzdra na blackberry se podívejte na http://www.shopblackberry.cz/, mají tam pouzdra origoš za rozumné ceny a navíc neúčtují poštovné. Pouzdra na blackberry mají tu výhodu, že většina z nich je vybavena mechanismem, že telefon pouzná své umístění do pouzdra, vypne displej a dokáže použít konfiguraci výstrah pro různé akce, které jste nakonfigurovali pro situaci “umístění v pouzdře”.

A asi poslední věc - tento telefon se dodává oficiálně s firmware 4.6, ale lze jej oficiálně upgradnout na 5.0, více info zde: http://blackberryczech.cz/?p=679 , což je mimochodem asi jeden z nejlepších serverů v čechách o tématice blackberry.

Tak, už mě to psaní nebaví, pro dnešek končím, ale pokud by byl nějaký dotaz, sem s ním :)

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me