pondělí 6. února 2012

rozdíl mezi Seznam Sklik a Google Adsense

Před asi měsícem jsem byl donucen změnit providera reklamy na svých webových stránkách na Seznam Sklik, protože jsem zjistil, že pro Google Adsense bych musel být registrovaným plátcem DPH. Dlužno říct, že kvůli blogování toto rozhodně nemám v úmyslu podstupovat.

Takže jsem se zaregistroval na adrese partner.sklik.cz, je to otázka pár minutek. Chtějí vědět jen jméno, typ osoby, jakože jsem nepodnikatel a tak a myslím, že po emailové verifikaci je konto aktivováno.

Přivítá vás jednoduché rozhraní, trošku připomínající starý známý google adsense. Na první pohled to není tak propracované. Nevím, jestli je to jejich strategie, v současné době si lze vyhrát téměř s čímkoliv, seznam má peněz dost, takže moc nerozumím, proč to vypadá jako studentská práce spatlaná ve frontpage. Ale OK, je to nástroj na vydělávání peněz, překousneme některá úskalí :)

Nyní už jen stačí zaregistrovat vaše webové stránky, které se dostanou do statusu, že je někdo ze seznamu zkoukne. No dobře, to se dá pochopit, stalo se tak asi do 24 hodin, žádná trága. Vygenerované reklamy, viz dále, se nezobrazovaly, na stránkách je tedy bílé místo. Tomuhle taky nerozumím, Google tam dává alespoň nekomerční reklamy, proč by seznam třeba nemohl inzerovat svůj vyhledávač nebo nějakou charitu? Když to takhle píšu, fakt nabývám pocitu, že tenhle nástroj k ovládání dění na internetu v seznamu programuje nějaký osamělý zoufalec po večerech.

Dalším krokem po registraci je vytvoření reklamního banneru. Není to banner, který by inzeroval samotný web nebo firmu, je to banner, vaše nářadí, do kterého se mají zobrazovat reklamy na vašich stránkách. Slouží hlavně k určení rozměrů a barev. Dobře, uznávám, že Česká republika je trošku mimo, takže tam není možnost obrázkových reklam, které jsou mimochodem velmi účinné. Holt seznam chce prodávat textovou reklamu, je to jejich věc. I když trošku je to i moje věc, protože mě tím připravují o potenciální výdělky. Ale pořád jsou to věci, kterým člověk s troškou nadhledu rozumí.

Tímhle zhruba končí vytváření reklam, stačí vygenerovat skript a ten pak nakopírovat do vašich webových stránek. Brigádníkovi v seznamu už asi uniklo, že většina i podprůměrných služeb, kterým záleží na tom, aby je lidi používali, už roky nabízí možnost pluginu do oblíbených služeb jako je blogger.com, wordpress.com, nebo proč se alespoň nedohodnou s v česku oblíbeným bloguje.cz? Vždyť je to příjemné, vytvořit reklamu a kliknout - importovat do bloggera. Je to i dobrý slogan - pojďte k nám, nemusíte být plátci DPH a ještě vám reklamu naimportujeme do oblíbených služeb. Prostě to tam není, co už.

Co je fakt důležité - sezname, na webu teď frčí bezpatkové písmo, které sice používáte, ale vypadá to jak u debilů :(

No a poslední věc, kterou snad ani nechci komentovat, ale která je bohužel nejdůležitější. Roky používám adsense od google a průměrné kliknutí na reklamu se pohybovalo někde mezi 80-100 zobrazením stránek. Znamená to, že prostě ze sta zobrazených stránek byla jedna ovečka, která klikla na reklamu a vydělala mi nějaký bakšiš na cigára. Přátelé, chcete vědět, kolik je to u seznamu? Po měsíčním provozu vidím jednoznačný poměr zobrazených stránek versus kliknutí na reklamu a ten je 341. To je o 340% horší výsledek a to na totožných stránkách.

Abych to uvedl v řeči čísel, tak pokud jsem předtím vydělal s adsense 34 tisíc Kč, se seznamem vydělám na totožných stránkách 10 tisíc Kč. Chce se mi plakat.

A jaké vidím důvody? Texty reklam nechme plavat, ty si v adsense tvoří sami uživatelé, předpokládám, že u seznamu to nejsou trotlové, kteří neumějí inzerovat u google. Takže zbývají jediné další 4 důvody:

- to debilní písmo, které seznam používá ... nevím, prostě kouknu a vidím, že je to idiotská reklama seznamu

- absence obrázkových reklam, které v adsense v poslední době dominují (i když dobrých výsledků jsem dosahoval i jen u textových reklam)

- logo seznamu v rámečku reklam. Google tam má sice také logo, ale Seznamu se asi nevěří

- jsou reklamy seznamu vůbec kontextové? Někdy to na mě působí že ano, jindy zas ne. Jestli nejsou, je to docela špatné. Asi tak špatné, jako když máte radost, že škrtnete zápalkou, abyste viděli, a kolem vás pobíhají lidi s halogenovýma svítilnama.

Pánové ze seznamu, sice se tváříte jako mistři světa, pokud si tento příspěvek přečtete, asi mi shodíte rating nebo jak tomu svému all-the-best-in-the-czech-republic-indexu říkáte, ale otevřeně si nalejme čistého vína - neumíte to, je to trapné a navíc brzdíte rozvoj internetu už jen tím, že poskytovatele obsahu svou neschopností připravujete o cenné zdroje příjmů. Jestli vás můžu poprosit, prodejte to někomu. Chápu, že asi ne zrovna Google, ale někomu, kdo to umí.

Děkuji za pozornost, konec hlášení. Jdu hledat někoho, kdo mě vezme pod svá křídla jakožto plátce DPH, nebo budu uvažovat o založení společnosti, založení s.r.o. nebo si najdu někoho, kdo mi zprostředkuje prodej s.r.o. :) Vydělávat se musí, a to nejen na reklamách, ale i na prodeji linků a klíčových slov :)

0 komentářů:

hledej.me » Tykač

Google
 

počet návštěv blogu za posledních 7 dní

Oblíbené příspěvky

hledej.me